Team Beleid en Strategie Ruimte

Beleidsmedewerker wonen is een collega van het team Strategie en Beleid Ruimte. Het team bestaat uit 20 collega’s die werken binnen een breed scala aan werkvelden: economie, recreatie en toerisme, wonen, grondzaken, verkeer en stedenbouw. In dit team vindt naast de beleidsvorming ook het strategische contact met onze partners buiten het gemeentehuis plaats. Het team heeft een sterke relatie met de politieke zijde van de gemeente en de regio.

Jouw functie

Als beleidsmedewerker wonen heb je een belangrijke rol om de gemeente Geldrop-Mierlo op het gebied van wonen te vertegenwoordigen in de regio.

Wat doe je nog meer

  • Het ontwikkelen en uitvoeren van beleid op het gebied van wonen.
  • Je adviseert (strategisch) over woningbouwprojecten en meerjarige woningbouwplanningen.
  • Het opstellen en monitoren van de meerjarige woningbouwplanning, prestatieafspraken en convenanten.
  • Je werkt intensief samen met het gemeentebestuur, externe partners (woningcorporaties, huurdersvertegenwoordiging, ontwikkelaars) en de regio op het gebied van wonen.
  • Je pakt actief je rol binnen de regio op het gebied van wonen.
  • Naast je beleidswerkzaamheden voer je binnen het vakgebied wonen ook operationele taken uit. 

Onze wensen

  • Wij zijn op zoek naar een zelfstandige collega met kennis van zaken.
  • Integraal werken is voor jou, als teamplayer, vanzelfsprekend en klantgerichtheid staat bij jou hoog in het vaandel.
  • Een sterk ontwikkeld gevoel voor politiek vanwege de samenwerking tussen het gemeentebestuur, externe partners en de regio.
  • Je kan je staande houden in de dynamiek van diverse belangen in het speelveld.
  • Je bent een netwerker en initiator.
  • Je beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau en een afgeronde HBO-opleiding.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van wonen en volkshuisvesting in de afgelopen 5 jaar;

Ons aanbod

Je komt te werken in een positief ingestelde organisatie met korte lijnen en een hoog ambitieniveau. De sfeer is informeel en collegiaal. Een goede werk/privébalans vinden wij belangrijk. Werktijden en -dagen zijn flexibel in te delen.

Wat kun je nog meer verwachten?

  • Een functie tussen de 28 – 36 uur per week.
  • Het salaris ligt tussen € 2.756,- en € 4.494,- per maand (schaal 10 o.b.v. 36 uur per week).
  • Op termijn is bij uitstekend functioneren een uitloopschaal (schaal 11) beschikbaar.  
  • Individueel Keuzebudget van 17,05% van je bruto jaarsalaris (opgebouwd uit o.a. vakantiegeld en eindejaarsuitkering).

De procedure

Is jouw interesse gewekt? Solliciteer dan uiterlijk 7 september via www.werkeninzuidoostbrabant.nl

Vragen

Heb je vragen? Neem dan gerust contact op met Fanny van Breugel, Teammanager Strategie en Beleid Ruimte via f.v.breugel@geldrop-mierlo.nl of telefoonnummer (06) 55 16 52 18. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Jeroen Evers, P&O-adviseur via j.evers@dienstdommelvallei.nl of (088) 163 13 22.
In verband met de vakantieperiode zijn Fanny en Jeroen van 16-8 t/m 3-9 niet bereikbaar. Als je in deze periode vragen hebt over de vacature dan kun je contact opnemen met Barbara Savelsberg, Afdelingsmanager Ruimte, via (06) 40 06 30 92.

Kennismakingsgesprekken

De kennismakingsgesprekken staan gepland in de week van 13 september 2021.

Onze organisatie

Wij zijn een gemeente met veel ambitie en werken er hard aan om samen met inwoners, bedrijven en instellingen een fijne woon, werk- en leefomgeving te creëren. We willen proactief op de vraag van de samenleving en de maatschappij anticiperen of, beter nog, de vraag voor zijn. Daarom blijven we onze interne organisatie doorontwikkelen. Zo werken we bijvoorbeeld steeds meer opgavegericht, maar nog veel belangrijker vinden we de informele organisatie waarbinnen we streven naar verbinding, integraliteit, samenwerking en eigenaarschap.