Ben jij een generalist?

Ben jij een generalist met een hands-on mentaliteit die in de meest uiteenlopende thema’s bestuurlijke/juridische adviezen en ondersteuning kan leveren voor afdeling Dienstverlening? Ben je enthousiast, flexibel en beschik je over daadkracht en een klantgerichte aanpak? Dan zoeken wij jou!

Team Ondersteuning

Je bent als juridisch medewerker onderdeel van het team Ondersteuning (25 fte), dat bestaat uit 3 taakvelden: communicatie, facilitaire- en juridische zaken. Binnen het taakveld juridische zaken werken momenteel 7 personen. Als juridisch medewerker zorg je ervoor dat je collega’s met jouw juridische adviezen hun werk goed kunnen verrichten. Daarbij staan begrippen als kwaliteit, klantgerichtheid, proactief, effectief en efficiënt hoog in het vaandel.

Jouw functie

Als juridisch medewerker ben je coördinator/vraagbaak op het gebied van ‘inkoop en aanbestedingsregelgeving, ben je verantwoordelijk voor de beleidsontwikkeling in brede zin op dit taakgebied (inkoopbeleid, implementatie wetgeving, algemene voorwaarden) en (mede) het aanspreekpunt van het Bizob.

Je verstrekt als consulent juridisch advies aan drie teams binnen de afdeling Ruimte (Realisatie, Buitendienst en Strategie & Beleid met uitzondering van het taakveld Grondzaken) en handelt de Wob-verzoeken binnen deze teams af.

Je bent belast met de (gemeentebrede) implementatie van nieuwe of gewijzigde wet- en regelgeving, je besteed bijzondere aandacht aan de standaardisatie van werkprocessen/sjablonen en je bent back up als adviseur voor de Algemene Kamer van de bezwaarschriftencommissie.

Verder ben je het aanspreekpunt voor alle vakafdelingen voor wat betreft het publiceren van kennisgevingen, mededelingen en bekendmakingen en contactpersoon naar de externe uitvoerende partij.

Wie zoeken we?

Je beschikt over een dienstverlenende instelling. Je kunt zelfstandig werken en weet prioriteiten te stellen. Het is een pre als je beschikt over een rijbewijs. Kenmerkend voor jouw aanpak is dat je niet van losse eindjes houdt. Je werkt proactief en volledig, waarbij je je verantwoordelijk voelt voor het goede verloop van de juridische zaken. Je zorgt er zowel zelfstandig als in teamverband voor dat problemen worden opgelost en voorkomen.

Ons aanbod

Je komt te werken in een positief ingestelde organisatie met korte lijnen en een hoog ambitieniveau. De sfeer is informeel en collegiaal. Een goede werk/ privébalans vinden wij belangrijk. Werktijden/ -dagen zijn flexibel.

Wat kun je nog meer verwachten?

  • De functie is 36 uur per week.
  • Het salaris ligt tussen € 2.973,-- en € 4.494,-- per maand (schaal 10).
  • Naast je salaris bouw je iedere maand 17,05% Individueel Keuzebudget op (opgebouwd uit o.a. vakantiegeld en eindejaarsuitkering).
  • Op termijn is bij uitstekend functioneren een uitloopschaal (schaal 11) mogelijk.

De procedure

Is jouw interesse gewekt?Solliciteer dan uiterlijk vóór zondag 1 augustus 2021 via www.werkeninzuidoostbrabant.nl. Heb je nog vragen, neem dan gerust contact op met Martie Jeuken, Teammanager Ondersteuning via m.jeuken@geldrop-mierlo.nl (06) 34 16 66 40. Een drijfverenanalyse maakt deel uit van de selectie.

Onze organisatie

Wij zijn een gemeente met veel ambitie en we werken er hard aan om samen met inwoners, bedrijven en instellingen een fijne woon, werk- en leefomgeving te creëren. We willen proactief op de vraag van de samenleving en de maatschappij anticiperen of, beter nog, de vraag voor zijn. Daarom blijven we onze interne organisatie door ontwikkelen. Zo werken we bijvoorbeeld steeds meer opgavegericht. Maar nog veel belangrijker vinden we de informele organisatie waarbinnen we
streven naar verbinding, integraliteit, samenwerking en eigenaarschap.