Ben jij de ontbrekende schakel in onze organisatie? Cluster Control van Afdeling Financiën, Belastingen en Control zoekt een enthousiaste en talentvolle Medewerker Planning & Control. Wil jij samen met collega’s verder bouwen aan het cluster, de afdeling en de dienstverlening aan onze partners? Dan gaan wij graag deze uitdaging met jou aan!

Wat ga jij doen?

Cluster Control verzorgt onder andere de kwaliteitszorg, interne controles en risicomanagement voor de 3 gemeenten, het PlusTeam en Dienst Dommelvallei. Het cluster is onderdeel van Afdeling Financiën, Belastingen en Control en wordt hiërarchisch aangestuurd door het Afdelingshoofd en Senior Control. Het cluster werkt nauw samen met de concerncontroller. Het cluster bestaat uit 7 medewerkers (5,2 fte).

De belangrijkste taken van een medewerker planning en control zijn:

  • Het leveren van een bijdrage aan beleidsadvisering en beleidsontwikkeling, waaronder het adviseren en ondersteunen van het management bij financiële vraagstukken bij het toepassen van planning en control- instrumenten en de administratieve organisatie.
  • Het verrichten van controllerwerkzaamheden bij diverse projecten.
  • Het toetsen van beleidsvoornemens en –besluiten en het beoordelen van de consequenties daarvan voor de productie-, beleids-, beheers- en bedrijfsvoeringprocessen en het signaleren van risico’s.
  • Het bijdragen aan het implementeren van nieuw beleid, regelgeving, werkwijzen, methoden en/of technieken, kennisoverdracht op het vakgebied.
  • Een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van het datagedreven werken, het analyseren van data en het ontwikkelen van scenario’s.
  • Het opstellen van regels, richtlijnen en procedures, en procesbeschrijvingen waaronder het controleplan.
  • Periodiek als adviseur deelnemen aan een managementteamoverleg.
  • Het pro-actief, gevraagd en ongevraagd adviseren van management en bestuur.

Competenties

  • Technisch vakkundig handelen en samenhang doorzien
  • Kwaliteit controleren en handhaven
  • Oplossingen genereren
  • Integer handelen, procedures volgen en wettelijke verplichtingen respecteren
  • Proactief en zelfstandig werken
  • Flexibel en innovatief zijn
  • Klant- en resultaatgericht zijn

Aanvullende eisen

  • HBO denk- en werkniveau en een functiegerichte opleiding en/of bereid om die te volgen.
  • Aantoonbare ervaring binnen een soortgelijke functie en organisatie is een pré.
  • Sterke, onafhankelijke persoonlijkheid met een zakelijke assertiviteit.

Wat bieden wij jou?

  • Een uitdagende baan in een vooruitstrevende organisatie met veel ruimte om jezelf te ontwikkelen.
  • Een dynamische werkomgeving. Je werkt voor maar liefst 5 organisaties.
  • Afhankelijk van opleiding en ervaring bieden wij een salaris van minimaal € 2.756,- bruto per maand (aanloopschaal 9) tot maximaal € 4.494, - bruto per maand (salarisschaal 10) bij een 36-urige werkweek (salarispeil 1 oktober 2020).

Afdeling Financiën, Belastingen en Control

Afdeling Financiën, Belastingen en Control is verantwoordelijk voor alles wat te maken heeft met de financiële huishouding van de 3 gemeenten, Dienst Dommelvallei en het PlusTeam. Samen met de medewerkers van de organisaties maken we begrotingen, jaarrekeningen en tussentijdse rapportages.

We verzorgen de interne controles, adviseren over procesverbeteringen en verwerken alle ingaande en uitgaande facturen. Ook zijn alle invorderings- en kwijtscheldingstaken bij ons belegd. Cluster Belastingen waardeert de onroerende zaken, en is verantwoordelijk voor het opleggen van belastingaanslagen, vaststellen van verordeningen en afhandeling van bezwaar- en beroepzaken.

Ben jij enthousiast en wil je meer weten?

Neem dan contact op met Marcella de Leeuw, Afdelingshoofd Financiën, Belastingen en Control. Marcella is bereikbaar via telefoonnummer (06) 13 83 12 63. Vragen over de procedure stel je aan Anouk Sandig, Personeelsadviseur. Anouk is bereikbaar via telefoonnummer (088) 163 11 13.

Wil jij solliciteren?

Heb je belangstelling voor deze vacature? Stuur dan uiterlijk zondag 31 januari 2021 je sollicitatiebrief met CV via www.werkeninzuidoostbrabant.nl.

De kennismakingsgesprekken zijn gepland op woensdag 3 februari 2021.