Team Beleid en Strategie Ruimte

De beleidsmedewerker verkeer is een collega van het team Strategie en Beleid Ruimte. Het team bestaat uit 20 collega’s die werken binnen een breed scala aan werkvelden te weten economie, recreatie en toerisme, volkshuisvesting, grondzaken, verkeer en stedenbouw. In dit team vindt naast de beleidsvorming ook het strategische contact met onze partners buiten het gemeentehuis plaats. Het team heeft een sterke relatie met de politieke zijde van de gemeente en de regio.

Jouw functie

Als beleidsmedewerker verkeer ben je belast met de beleidsadvisering en - ontwikkeling op het gebied van verkeer en vervoer. Samen met je collega’s van het team strategie en beleid ben je verantwoordelijk voor interne en externe afstemming met andere beleidssectoren.

Wat doe je nog meer

  • Je ontwikkelt, implementeert en evalueert beleid op het gebied van verkeer en vervoer.
  • Je adviseert en informeert het bestuur en management over regionale en andere verkeerskundige thema’s.
  • Je neemt deel aan ruimtelijke projectgroepen (w.o. woningbouwprojecten).
  • Je begeleidt inspraakbijeenkomsten en voorlichtingsavonden.
  • Je behandelt verkeerskundige vragen, klachten en/ of meldingen.
  • Je verzorgt het aanvragen en afhandelen van relevante subsidies.

Onze wensen

  • Wij zijn op zoek naar een zelfstandige collega met een open en zakelijke mind. Een deskundige collega en initiator met ervaring op het beleidsterrein verkeer en vervoer.
  • Integraal werken is voor jou, als teamplayer, vanzelfsprekend en klantgerichtheid staat bij jou hoog in het vaandel.
  • Je beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau en een afgeronde HBO-opleiding in de richting van verkeer en mobiliteit. Daarnaast is enige jaren relevante werkervaring een pré.
  • Je hebt een goed ontwikkelde bestuurlijke antenne en je weet om te gaan met de verschillende belangen in het veld.

Ons aanbod

Je komt te werken in een positief ingestelde organisatie met korte lijnen en een hoog ambitieniveau. De sfeer is informeel en collegiaal. Een goede werk/privébalans vinden wij belangrijk. Werktijden en -dagen zijn flexibel in te delen.

Wat kun je nog meer verwachten?

  • Een functie tussen de 28 en 36 uur per week.
  • Het salaris ligt tussen € 2.756,- en € 4.494,- per maand (schaal 10 o.b.v. 36 uur per week)
  • Op termijn is bij uitstekend functioneren een uitloopschaal (schaal 11) beschikbaar.
  • Individueel Keuzebudget van 17,05% van je bruto jaarsalaris (opgebouwd uit o.a. vakantiegeld en eindejaarsuitkering).

De procedure

Is jouw interesse gewekt? Solliciteer dan uiterlijk 3-10-2021 via www.werkeninzuidoostbrabant.nl.

Vragen

Mocht je nog vragen hebben, neem dan gerust contact op met Fanny van Breugel, teammanager Strategie en Beleid Ruimte via f.v.breugel@geldrop-mierlo.nl of telefoonnummer 06- 55165218. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Jeroen Evers, P&O-adviseur via j.evers@dienstdommelvallei.nl of 088 163 1322.

De gesprekken voor deze vacature staan gepland op 12 oktober 2021.Een drijfverenanalyse maakt deel uit van de selectie.

Onze organisatie

Wij zijn een gemeente met veel ambitie en werken er hard aan om samen met inwoners, bedrijven en instellingen een fijne woon, werk- en leefomgeving te creëren. We willen proactief op de vraag van de samenleving en de maatschappij anticiperen of, beter nog, de vraag voor zijn. Daarom blijven we onze interne organisatie doorontwikkelen. Zo werken we bijvoorbeeld steeds meer opgavegericht, maar nog veel belangrijker vinden we de informele organisatie waarbinnen we streven naar verbinding, integraliteit, samenwerking en eigenaarschap.