De mens achter de cijfers

De gemeenten hebben grote financiële uitdagingen. Ontwikkelingen als tekorten op de Jeugdzorg, strengere financiële wetgeving, e-facturering en verduurzaming vragen om een integrale ondersteuning en professionele advisering. Dat bieden wij. Als professionele gesprekspartner op alle
aspecten van financiële administratie, planning & control, (lokale) belastingen en invordering. We denken vooruit, altijd op zoek naar
kwaliteitsverbetering en creatieve oplossingen. Daarbij luisteren we naar onze klant en vragen we door. We ondersteunen de budgethouders en
bestuurders in hun rol om verantwoord om te gaan met de beschikbare financiële middelen en daarmee hun doelen te realiseren. Zo dragen we bij aan de kwaliteit van de leef-en werkomgeving van inwoners en bedrijven.

Belastingen en Invordering

De medewerkers van belastingen en invordering werken vooral voor de inwoners van de gemeenten. Zij verzorgen alle taxaties voor de onroerendezaakbelasting, versturen aanslagen voor alle lokale heffingen en behandelen bezwaar- en beroepschriften. Als er niet op tijd betaald wordt, gaat de medewerking Invordering aan de slag. Zij herinneren de inwoners aan hun betalingsverplichting en helpen hen bij betalingsregelingen of hun verzoek tot kwijtschelding.  

Mensen in hun kracht zetten, daar krijg ik
energie van 

Mensen in hun kracht zetten, ruimte geven en daarmee
resultaten boeken. Daar krijg ik energie van!

Lees hier het volledige verhaal van Marcella

energieke kleuren

Financiën

De financiële medewerkers ondersteunen de gemeenten bij alles op het gebied van de planning-&-controlcyclus en de financiële administratie.
Facturen worden digitaal verwerkt, begrotingen en jaarrekeningen zijn makkelijk leesbaar en digitaal toegankelijk. Om de gemeenten daarin maximaal te ondersteunen zijn onze adviseurs en administratieve ondersteuners vaak aanwezig bij onze klanten. Financiën wordt door veel budgethouders toch als een lastige taak gezien en daarbij helpen we graag. Management en bestuurders kunnen vertrouwen op de professionele kijk van onze adviseurs die daarbij altijd in oplossingen denken, maar ook wijzen op risico’s. Door vroeg aan tafel te zitten zorgen we samen voor een gezonde financiële
huishouding van de gemeenten.

Control

De rol van controller evolueert. Vanuit de klassieke financiële rol naar volledige businesspartner. Om deze rol steeds beter te vervullen vormt de
concerncontroller samen met een beleidsadviseur, een AO/IC-medewerker en de kwaliteitsmedewerker het accountteam. Zij verzorgen alle interne controles en contacten met de accountant en leveren allerlei management-informatie. Zij adviseren over risicomanagement en verbetering van
processen. Deze teams zijn toegewezen aan een gemeente en op vaste tijden op locatie aanwezig. Daardoor krijgen ze feeling met de organisatie en zijn ze
makkelijk aanspreekbaar als professionele businesspartner.

De gemeenten hebben grote financiële uitdagingen. Ontwikkelingen als tekorten op de Jeugdzorg, strengere financiële wetgeving, e-facturering en verduurzaming vragen om een professionele ondersteuning en advisering. Dat bieden wij als afdeling Financiën.

Enthousiasme brengt beweging

Ik ben werkzaam op de afdeling Financiën en houd me bezig met invordering en kwijtschelding. In mijn werk heb ik veel
afwisseling en verantwoordelijkheid. Dit maakt mijn werk erg leuk. 2 jaar geleden ben ik gestart met de opleiding Lean, ik ben nu Improvement Specialist.

Lees hier het volledige verhaal van Elina

Overlegsituatie

Heeft u gevonden wat u zocht?